چرا بدن به ویتامین E نیاز دارد؟

ویتامین E چه مزایایی برای بدن دارد؟

در رژیم غذایی اکثر افراد مقادیر کافی از این ویتامین وجود دارد اما ممکن است بدن برخی افراد به مقادیر بیشتری ویتامین E نیاز داشته باشد و عدم دریافت مقدار ویتامین E مورد نیاز بدن میتواند موجب گردد که فرد با مشکلات جدی مواجه گردد. بدن شما برای جذب ویتامین E به روغنها نیاز دارد زیرا این ویتامین در انواع خاصی از روغنها یافت میشود، از این رو برخی افرادی که به مشکلات گوارشی دچار میباشند ممکن است مقادیر کافی از این ویتامین توسط بدن آنها جذب نگردد. این مساله میتواند موجب تخریب اعصاب، چشمها و سیستم ایمنی بدن افراد گردد.

بهترین منبع ویتامین E برای بدن کدام خوراکیها میباشند؟

از جمله غنی ترین منابع ویتامین E روغن جوانه گندم میباشد. اگر این نوع روغن گیاهی در دسترس شما نمیباشد شما میتوانید از روغن تخمه آفتاب گردان، بادام، روغن کاژیره و فندق به عنوان منبع غنی این ویتامین در رژیم غذایی خود استفاده نمایید. از دیگر خوراکیهایی که میتوانید به منظور جذب این ویتامین مورد استفاده قرار دهید میتوان به کره بادام زمینی و اسفناج اشاره نمود.

لوسیونها و داروها

لوسیونها و روغنها که حاوی ویتامین E هستند میتوانند برای پیشگیری از التهاب و افزایش استحکام و مقاوت پوست در برابر عواملی که به پوست آسیب میرسانند همچون نور خورشید موثر باشند. اما از محصولات یکه بر روی آنها نام مشتقات مصنوعی یا “synthetic derivative” درج شده است بپرهیزید زیرا این محصولات نمیتوانند چندان تاثیر گذار باشند. استفاده از این محصولات ممکن است در طول ماهها بر روی پوست شما هیچ تاثیری نداشته باشد و هیچ بهبودی در وضعیت آن ایجاد ننماید. استفاده از قرصهای ویتامین E نیز میتواند موثر باشد به شرط آنکه شما این قرصها را همراه با ویتامین C مصرف نمایید.

 آیا ویتامین E میتواند برای درمان جای زخم تاثیر گذار باشد؟

این ویتامین میتواند برای پوست، مو و ناخنهای مفید باشد. از آنجایی که این ویتامین میتواند در تقویت و مقاوم شدن پوست شما در برابر آسیبها تاثیر گذار باشد و در پیشگیری از آسیب دیدن پوست موثر باشد انتظار میرود که این ویتامین در درمان آسیبهای پوستی نیز اثرات مثبتی داشته باشد اما هنوز مدارکی دال بر این موضوع موجود نمیباشد و هیچ مستتندات علمی برای اثبات آن وجود ندارد. برخی پزشکان نیز معتقدند که بر روی زخمها نباید از این ویتامین استفاده نمود زیرا این کار ممکن است موجب بروز آلرژی در افراد گردد.

آیا ویتامین E میتواند برای درمان بیماریها مفید باشد؟

ممکن است شما شنیده باشید که این ویتامین میتواند برای درمان و یا پیشگیری از بسیاری بیماریها مفید باشد، از جمله بیماریهایی که برخی افراد معتقدند استفاده از ویتامین E میتواند برای درمان و یا پیشگیری از آنها موثر باشد میتوان به بیماریهای قلبی، برخی انواع سرطانها و آلزایمر اشاره نمود. اما مطالعات نشان داده اند که اینگونه نیست و این مساله صحت ندارد. در حال حاضر مطالعات تنها نشان داده اند که این ویتامین میتواند برای سلامت پوست، موها و ناخنها مفید باشد.

 واکنش داروها با مکملهای ویتامین E

اگر شما داروی خاصی استفاده مینمایید، پیش از آنکه مکمل ویتامین E مصرف کنید باید با دکتر در این باره مشورت نمایید. در صورتی که شما از روشهای شیمی درمانی و پرتو درمانی استفاده مینمایید و یا از رقیق کننده های خون استفاده میکنید نیز باید درباره استفاده از مکملهای ویتامین E دقت کنید و بدون مشورت پزشک استفاده از آنها را آغاز نمایید زیرا ممکن است این مکملها با برخی داروها وارد واکنش شوند و اثرات آنها برای بدن شما مخرب باشد.

مدیر کیاوین
ارسال دیدگاه